Japandagen! ♥

Igår var en helt fantastisk dag! :D Vi hade ju skolans traditionella dag "Japandagen". Vi började kl. 9 på morgonen sen så hade vi några små aktiviteter med alla Språk-klasser (SK09, SK10, HU11) i nån timma eller nått. Efter det så kom dom japanska studenterna! :D Dom var en ganska många :) Dom går i Meji Universitet i Tokyo. Vi fikade och var jätte nervösa först för att vi vågade inte prata med varandra >< Jag hörde dom säga att dom var nervösa och att det var pinsammt och massa sånt på japanska.. så haha både svenskarna (alltså vi) och japanerna var nervösa att prata med varandra =^_^=

Efter det så hade dom förberätt en sorts redovisning om Japan. Det var handlade om mode, manga/anime och film och musik. Kan ni gissa vad dom pratade om när det var om musik? :D
Pin pon~ Precis om Johnny's!! :D Jag blev så sjukt glad! Och dom frågade om typ såna frågor om nån man visste vem Tegomass var eller om man har hört talats om Kis-My-ft2. Det var typ bara jag som visste vem dom var. >_>

Efter deras redovisning så fick SK09 redovisa om Sverige på japanska. ^^ Och SK10 (min klass) fick därefter sjunga en sång "Sommartider". Det faktiskt bra, bättre än vad jag trodde ^.^
Det gick snabbt! Efter det så åt vi lunch och var uppdelade i 3 grupper. Jag var i G3, tsm med Ivona, Alex och Cora, våran utbytesstudent :) Vi hade 3 olika aktiviteter, göra origami figurer, laga Okonomiyaki på Osaka vis och spela Kubb :D Mitt lag vann hahaha 

När det var över så bestämde vi oss att vi skulle åka upp till stan. Vi åkte till Gamla Stan och fika i nått café, vi drog till slottet och sist till Kungsträgården. :D

Det var så sjuuuuk roligt!! Jag gillar att vi kan hitta på sånna saker i skolan. ^^ Vi försökte prata med japanerna på japanska fast mest engelska såklart. Vi pratade om allt möjligt. Vanliga saker som vad dom gillar och göra på fritiden, om Johnny's, om deras resa och så vidare. Vi har lovat varandra att träffas och hitta på något när vi senare ska åka till Japan. ^v^



Här är en bild på NÄSTAN alla som åkte med till Stockholm :D ♥


Jag kanske lägger upp alla bilder som jag tog igår, men det får bli senare under kvällen ^o^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0