Varning för ett negativt inlägg -.-

Ibland vet jag inte om jag verkligen tillhör den här familjen?
Jag orkar seriöst in längre. Vad jag än vill bli eller vill göra när jag blir stor så låter ingen i familjen mig att få göra det.

Jag vill bli en lärare i Japan för låg- och mellanstadiet, men NEEEJ jag får inte flytta till Japan för att det har varit den här stora jordbävningen, eller för att jag är ensam, men om jag vill gifta mig med en japan så får jag inte det heller. Jag får heller inte plugga i Japan i ett helt år, det är för farligt för en tjej att gå och bo i ett okänt land helt ensam!

Seriöst vad får jag bli eller göra då??!!!??!! Jo jag får bli tolk här i den super tråkiga Sverige. Människor TOLK I SVERIGE!! Det är inte roligt, då har min dröm att åka och bo i Japan krossats i miljontals bitar av dom, så kallade "mina föräldrar".

Vad har jag gjort för att förtjäna ett sådant liv?


Kommentarer
Postat av: Greta~ ^^

Jag vet faktiskt typ hur det är :c Mina föräldrar är ''hahhaha herregud men nej du ska inte till Japan, vad ska du göra där och det är jordbävningar och farligt där!!'' ''Du ska inte flytta till Japan - det är för långt bort!!'' Man säger ju liksom att man ska leva sitt liv så mycket som möjligt och göra det man älskar, men det är svårt när man har en familj i vägen.. :/<3

2011-12-01 @ 20:41:41
URL: http://guruguru.blogg.se/
Postat av: Lily

Usch vad jobbigt. Men när du är 18 får du bestämma själv!



kram

2011-12-01 @ 21:07:43
URL: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: Åh :/ Gud vad jobbigt! Jag är så glad att jag har ett kort så jag kan köpa. Men när jag inte hade det var det jättejobbigt. Jag bad en kompis köpa mina skivor åt mig sen så betalade jag henne kontant!



Mjo, preics!



kram

2011-12-01 @ 21:10:22
URL: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Yamanda

;__;



De kan ändå inte bestämma över dig längre nästa år. Och dessutom, jag tror du mår absolut bäst om du får följa dina drömmar och göra det du verkligen vill i livet. :D

2011-12-01 @ 21:34:39
URL: http://ichigolove.blogspot.com/
Postat av: Chiaki

Jag förstår hur du känner! Men å andra sidan har ju dina föräldrar också delvis en poäng. Det är ju inte på nåt sätt bråttom! Du har tid att fundera ut vad du egentligen vill och sen låta det mogna ett par år. När du är ordentligt vuxen tror jag att de förstår och låter dig göra det.



sv. ååh jag älskar Kimi wa Petto!! Jag måste absolut se den koreanska versionen då ^^

2011-12-01 @ 22:02:05
URL: http://xchiaki.blogg.se/
Postat av: Julia

Du bestämmer över din egna framtid och så är det bara! De kan ju inte ha koll på dig hela ditt liv liksom! <3

2011-12-03 @ 12:38:46
URL: http://smultronkladd.blogg.se/
Postat av: 美杏花

Låt ingen trycka ner dina drömmar! Låt ingen krossa dom! Det är bara du som kan bestämma vad du vill göra med dit liv, även om det är ens föräldrar ska man inte låta dom. Jag vet att mina föräldrar stöttar mig om mina planer om att flytta till Japan så jag vet själv inte hur det är när föräldrar inte stöttar en. Men jag vet hur det är genom släktningar som inte stöttar en och inte tror på en. Visa dina föräldrar att du och att du inte tänker nått komma ivägen<3 Det är ditt liv!



Kram på dig<3

Jag hoppas allt blir bättre snart och att dom kommer förstå hur mycket det betyder för dig!<3

2011-12-03 @ 14:55:28
URL: http://biancaselin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0